Eliberarea cărții de identitate provizorie cetățenilor români cu domiciliul in străinătate, care locuiesc temporar in România

DOCUMENTE NECESARE:
cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată în fața lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor(SPCLEP);
– paşaportul, aflat în termen de valabilitate, care atestă statutul de cetăţean român domiciliat în străinătate, original, paşaportul străin, pentru situaţia în care solicitantul a intrat în ţară cu un document de călătorie emis de o autoritate străină;
– certificatul de naştere şi de căsătorie, după caz, eliberate de oficiile de stare civilă române, original;
– certificatul/hotărârea de divorţ, după caz, original;
dovada adresei de reşedinţă din România, original;
– două fotografii mărimea ¾ cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;
– chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii, achitata sediul serviciului Impozite si Taxe al primariei Tarnaveni, str.Republicii, nr.84 sau în contul municipiul Târnăveni.

Dacă solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesară declaraţia scrisă a găzduitorului. Aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa lucrătorului SPCLEP.
În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la sediul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului poate fi dată în ţară, cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate și în faţa poliţistului de ordine publică ori a notarului public, iar în străinătate cu cel mult 6 luni înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la: misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente (în acest caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă, legalizată şi apostilată – unde este cazul).

Acte de identitate si certificate de stare civila